Velkommen som vår nye kollega i Norsk Butikkdrift!

Vi har nå gleden av å gi deg litt informasjon om din nye arbeidsplass slik at du blir litt bedre kjent med oss.

I tillegg vil vi gi deg grunnleggende informasjon som er viktig at du kjenner til som vår nye kollega.

Bli kjent med oss!

Skru på lyd

Du kjenner kanskje til det?

 

Vi er Norsk Butikkdrift, en del av Coop. Vi skaper vekst gjennom effektive og innbydende butikker.

Våre fantastiske medarbeidere gir medeiere og kunder lyst til å komme tilbake.

Vår størrelse gir oss store muligheter

 

I dag teller Norsk Butikkdrift over 320 butikker innenfor kjedene Extra, Coop Prix, Coop Mega og Matkroken, en fjerdedel av det totale antallet i Coop. Butikkene er spredt utover store deler av landet og nær halvparten drives som franchise.

I sum er vi rundt 5.000 engasjerte medarbeidere.

Vår hensikt er å "Skape Norges beste sted å være kunde, hver eneste dag"
Dette er oss

 

NB AS er Norges tredje største eier av dagligvarebutikker. Vi har størst omsetning i befolkningstette områder som Oslo og Bergen, men har omkring 320 butikker i alle landets fylker. 

55 % av butikkene er Extra, 25% av butikkene er Matkroken, 10% er Coop Mega og 10% er Coop Prix i antall butikker.

Servicekontoret i NB AS


Totalt er det ca 5000 medarbeidere tilknyttet NB AS, hvorav ca 2000 jobber i franchisebutikker. NB AS ledes av et servicekontor bestående av en driftsorganisasjon samt støttefunksjoner.

Servicekontorets primære oppgave er å legge til rette og gjøre det enklere for butikkene våre. Vi skal bidra til at vi sammen sikrer gode resultater og oppfyller løftene våre ovenfor kundene -  være «Norges beste sted å være kunde» og ovenfor medarbeiderne,
være «dagligvarebransjens beste sted å jobbe».

 

Vi skal være kundens lokale førstevalg!

  • Vi er profesjonelle, utfordrer og jakter etter stadige forbedringer
  •  Vi har tydelige mål og gjennomfører alltid som avtalt

Dagligvarebransjens beste sted å jobbe!

  • Våre medarbeidere setter kunden først og er stolte over å være en del av Coop
  • Hver og en mestrer sin jobb og tar ansvar for egen læring

 

Vår misjon og våre verdier skal reflekteres i alt vi gjør
Omtanke

Omtanke

▪ Vi vil hverandre vel

▪ Vi ser og lytter til hverandre

▪ Vi spiller hverandre gode

▪ Vi viser ydmykhet og anerkjenner hverandre

▪ Vi avstemmer våre forventninger

▪ Vi har en konsekvenskultur
Ærlighet

Ærlighet

▪ Vi informerer

▪ Vi snakker med og ikke om
▪ Vi står for det vi mener og gjør

▪ Vi gir og ber om ærlige tilbakemeldinger

▪ Vi har tillit til hverandre

▪ Vi aksepterer at det er lov å gjøre feil
Innflytelse

Innflytelse

▪ Vi lytter til kunden

▪ Vi kommuniserer tydelig

▪ Vi tar initiativ

▪ Vi involverer og inkluderer

▪ Vi har tydelig ansvar og mandat

▪ Vi anerkjenner og feirer gode idéer og prestasjoner
Nytenkning

Nytenkning

▪ Vi er endringsvillige

▪ Vi ser etter forbedringer og våger å prøve

▪ Vi jobber for å bli litt bedre hver dag

▪ Vi er nysgjerrige og utfordrer

▪ Vi lærer av våre feil

Våre forventninger

Vi tar kundenes tilbakemeldinger på alvor. Vi får løpende tilbakemeldinger fra kundene gjennom LKM.

LKM (Løpende tilbakemeldinger) er kundens verktøy for å gi oss tilbakemelding på sin handleopplevelse i våre butikker. Vi jobber hver dag med å gjøre kunden fornøyd, for fornøyde kunder handler mer.

Kunden skal oppleve en ren og ryddig butikk, med en innbydende frukt og grønt avdeling, der du som medarbeider er imøtekommende og serviceinnstilt.

Vær Coop medlem

Vi oppfordrer deg som ansatt på det sterkeste til å være Coop medlem. Forutsatt at du er Coop medlem får du i tillegg ansattrabatt i alle våre butikker.

Mer informasjon om dette finner du i personalhåndboken.
Dersom du ikke er Coop medlem fra før, kan du registrere deg på coop.no/medlem.

Din utvikling

 

Hos oss står fokuset på læring og kontinuerlig utvikling høyt. Vi minner om at du selv har et ansvar for å lære deg nye oppgaver og være fremoverlent for å utvikle deg videre. I tillegg vil du som ansatt hos oss gjennomføre kurs som skal gjøre deg god i din rolle.

Bruk Coop Skolen for din utvikling i tiden du arbeider hos oss.

Min Coop

Vårt HR System administrerer store deler av ditt ansattforhold med virksomheten gjennom en egen profil. Dette er et område som både du og din leder har tilgang til. Det er derfor viktig at du gjør deg kjent med verktøyet og sikrer at informasjonen som er registrert på deg er riktig. I min Coop vil du også finne lønnslippen din.

Personalhåndboken

Håndbokportal (simployer.com) finner du tilgjengelig på intranett. Her finner du informasjon om alt fra arbeidsreglement, ferie, fravær, permisjon, etiske retningslinjer, HMS eller personalgoder.

HMS

HMS står for Helse, miljø og sikkerhet og er en kvalitetssikring av arbeidsmiljøet i bedriften. Verneombudet i butikken jobber med dette sammen med butikksjefen. Melding og registrering av uønskede hendelser er viktig for å kunne dokumentere avvikende forhold og årsak.
Arbeidstakerorganisasjon

Arbeidstakerorganisasjon

Som ansatt står du fritt til å melde deg inn i en arbeidstakerorganisasjon, enten du er fast eller midlertidig ansatt. Mer informasjon vedrørende dette kan du få av tillitsvalgt.

Velkommen til oss!

Vi er glade for å ha deg her, og håper du gleder deg til de spennende utfordringene som venter deg.

Lykke til!

Du er ferdig!

Lukk denne siden og
gå tilbake til læringsstien.