Velkommen som vår nye kollega i Coop Nordland SA!

Vi har nå gleden av å gjøre deg litt bedre kjent med vårt samvirkelag og gi deg grunnleggende informasjon som er viktig for deg å kjenne til som vår nye kollega.

Du og dine kollegaer er vår viktigste ressurs.

 

Derfor er vi opptatt av at du skal trives og få muligheter til å utvikle deg, slik at du kan skape de beste kundeopplevelsene for våre kunder.

Nå får du lære mer om hvordan du kan sette kundens først, og hva vi sammen kan gjøre for å ha det skikkelig bra på arbeidsplassen.

Lykke til!
Hilsen Lars Arve Jakobsen, administrerende direktør

Dette er Coop Nordland SA

 

Coop Nordlands viktigste strategi er å skape og dele verdier med våre medeiere. Dette gjør at vi er en annerledes aktør innen dagligvarehandelen. 

Ledere og medarbeidere i Coop Nordland skal gjennom interne og eksterne kompetansetiltak få mulighet til å utvikle seg og blomstre i sin rolle. Gjennom fokus på ledelse, kompetanse og medarbeidertilfredshet skal våre medarbeidere glede seg til hver dag på jobb. 

Vår visjon: Vi skaper og deler verdier


Siden 1916 har Coop Nordland ført store deler av bedriftens overskudd tilbake til eierne. Overskuddet skapes av våre medarbeidere og deles mellom våre medeiere.

Vår overordnede målsetting

 

Coop Nordland skal sette kunden først og innrette virksomheten etter sunne økonomiske og etiske prinsipper, med sikte på å oppnå god økonomisk handlefrihet og konkurransedyktighet over tid.

 

Noen faktaopplysninger om oss;

 

Våre butikker er fordelt over 22 kommuner. Vår nordligste butikk ligger på Andenes, og den sørligste i Terråk, altså over 100 mil i avstand.

Vi har over 3 milliarder kroner i omsetning.

Våre kjedekonsepter

 

Vi driver 87 butikker tilknyttet Coop sine kjedekonsepter innenfor dagligvarer, bygg og annen faghandel som Circle K, Kitchn, Cafe city nord, Havnecafeen, Gullfunn, B-young, Nøste, Power, Ringo, Bagorama og Samvirkelaget kaffebar.

I tillegg eier og forvalter vi City Nord, Fauske Handelspark, Havnesenteret, Øksnes Handelspark, Tverlandsenteret og Korgensenteret.

Hos oss har vi ca. 1350 fantastiske medarbeidere fra 27 nasjonaliteter!

Fra venstre: Administrerende direktør Lars Arve Jakobsen, driftsdirektør Geir Inge Enge, Økonomidirektør Berit Wilhelmsen, Eiendomsdirektør Håvard Andreassen og HR- og organisasjonsdirektør Monika Moen.
Organisering

 

Våre driftssjefer følger opp, støtter og motiverer butikksjefene og ansatte i sin daglige drift og følger opp utvikling og konseptgjennomføring. Butikksjefer rapporterer til driftssjef.

På hovedkontoret finner du administrerende direktør, driftsavdeling, økonomiavdeling, eiendomsavdeling og HR- og organisasjonsavdeling.

All butikkdrift foregår i morselskapet Coop Nordland SA, og det er der du som medarbeider er ansatt.

Vår historie

Fra arbeiderkamp til moderne nærbutikker

I Bodø åpnet Bodø Kooperative Handel dørene torsdag 6. juli 1916. I årene som fulgte kom det stadig flere butikker.

Vi er stolt av vår egenart og historie, og ser fram til å igangsette betydningsfulle endringer som vil gi positive ringvirkninger i vårt område.

 

 

Våre verdier skal reflekteres i alt vi gjør

 

Tiltro til egenart: Gjennom økonomisk effektiv og profesjonell drift søker vi å maksimere nytten for medlemmer og forbrukere.

Omtanke

Omtanke

Vi viser omtanke for mennesker, dyr og miljø, og arbeider for en bærekraftig samfunnsutvikling.
Ærlighet

Ærlighet

Forbrukerne skal føle seg trygge når de handler i våre butikker, og ha tillit til at de får opplysninger om varene og virksomheten som kan ha betydning for deres valg.
Innflytelse

Innflytelse

Medeiernes innflytelse, medarbeidernes synspunkter og en aktiv dialog med omverdenen skal forme vår virksomhet.
Nytenking

Nytenking

Vi skal dra nytte av ny kunnskap og teknologi, og påvirke utvikling i samsvar med forbrukernes interesser.
Medlemskortet symboliserer vår viktigste egenart

 

Medlemskupp er den mest populære medlemsfordelen og trekker kunder til butikken. Medlemmer handler både oftere og mer enn andre kunder.

Derfor spør vi alltid om kunden har medlemskort, og oppfordrer kunder som ikke er medeiere til å bli det. 

Samfunnsansvar


Som samvirkelag har vi et stort samfunnsansvar og vi er opptatt av å opptre som en ansvarlig aktør.

I tillegg til å dele ut kjøpeutbytte bruker vi overskuddet vårt på å styrke butikktilbudet i byer og distrikter og å gi midler tilbake til lokalsamfunnene rundt butikkene våre.

Vi skaper arbeidsplasser og er en av Nordlands største arbeidsgivere. Dette er vi stolt av og et ansvar vi er bevisst.

Vi skaper og deler verdier

 

Coop Nordland støtter over 100 idrettslag og foreninger. Sponsorvirksomheten fokuserer på felt som mat, sport, omtanke og kultur. Vi heier på frivilligheten lokalt og gjennom sponsorarbeidet skal Coop Nordland bidra til samfunnsansvar, engasjement, støtte til gode formål og stolthet internt i egen virksomhet.
 

Mer om sponsorvirksomheten og søknadsordningen finner du i lenken.

Vi er opptatt av bærekraft


For Coop Nordland handler bærekraft om å skape positive verdier for mennesker, miljøet og Coop. Derfor jobber vi kontinuerlig med å redusere vår klima- og miljøpåvirkning.

 

Bytte bilde
Vår kultur

 

Kultur skapes av de som bidrar til den. Gjennom å etterleve våre verdier tror vi at det bygges opp en sterk felles tilhørighet.

Vårt mål er at alle medarbeidere skal være stolte over det vi sammen får til i Coop Nordland, og ikke minst stolte over å være en del av Coop-familien.

Hos oss er vi opptatt av å fremme lojalitet og fellesskapsfølelse.


 

Vi setter alltid kunden først


Fornøyde kunder er lojale kunder. Kunden er den viktigste personen i vår virksomhet. Vi skal skape de beste kundeopplevelsene.

Kunden skal få de produktene som forventes, en tydelig medemsfordel, topp kvalitet, serviceinnstilte medarbeidere, gode priser og attraktive tilbud.

Vi skal ha teknologi som øker vår attraktivitet og forenkler kundens kjøpsprosess.
 

Våre forventninger til deg er at du:

 

  • Er positiv, ærlig og lojal

  • Følger arbeidsreglementet

  • Bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø

Slik skaper vi en arbeidsplass der folk trives. 

Min Coop

Min Coop

Vårt HR System administrerer store deler av ditt ansattforhold med virksomheten gjennom en egen profil. Dette er et område som både du og din leder har tilgang til. Det er derfor viktig at du gjør deg kjent med verktøyet og sikrer at informasjonen som er registrert på deg er riktig. I min Coop vil du også finne lønnslippen din.

Nettside og ansattportal

På ansattportalen finner du informasjon om alt fra arbeidsreglement, ferie, fravær, permisjon, etiske retningslinjer, HMS eller personalgoder.

Lenke til ansattportalen finner du under.
Er du medeier i Coop Nordland?
 

 

Som medeier får du:

  • 1 % kjøpeutbytte på all handel
  • gode medlemstilbud hele året
  • verdikuponger som er skreddersydd dine handlevaner

Dersom du ikke er Coop medlem fra før, kan du registrere deg på coop.no/medlem.
Mer informasjon om dette finner du i personalhåndboken.

Velkommen til oss!

Vi er glade for å ha deg her, og håper du gleder deg til de spennende utfordringene som venter deg i butikk.

Lykke til!

Du er ferdig!

Lukk denne siden og
gå tilbake til læringsstien.