Velkommen som medarbeider og kollega i Coop Nord!

 

Gratulerer med jobb i Coop Nord! Som nyansatt kommer du inn med nye perspektiver og erfaringer, og hos oss er medarbeiderne den viktigste ressursen vi har. Du er nå en viktig medspiller for at våre kunder og medeiere skal oppleve vår visjon: Det skal lønne seg å velge Coop.

Hilsen fra administrerende direktør Yngve Haldorsen;

 

Jeg er glad for at du har valgt Coop Nord som din arbeidsplass. Mitt håp er at du vil trives hos oss, og oppleve utvikling i et miljø med gode kollegaer. Sammen jobber vi for vekst, lønnsomhet og kundeservice i verdensklasse. Vi skal gå på jobb hver dag og vise kundene at de er viktige for oss, at vi bryr oss og engasjerer oss for å hjelpe.

Her i Coopskolen har vi samlet viktig informasjon til deg som er ansatt, slik at du får en så god start som mulig. Coopskolen skal være et hjelpemiddel for at du raskere skal bli kjent med din nye arbeidsplass og får videreutviklet din kompetanse.

Lykke til!

Om Coop Nord

Coop Nord SA er en dagligvarevirksomhet som er eid av ca. 110.000 medlemmer. Vi eier og driver driver 56 butikker og 3 kafeer fordelt på 21 kommuner. Vi har butikker i Troms, Ofoten og Lofoten.

Butikkene tilhører kjedene Extra (35), Obs varehus (2), Coop Prix (13), Coop Marked (3), Obs Bygg varehus (3). 

I tillegg eier og driver vi kjøpesentrene Jekta Storsenter i Tromsø, Sjøkanten Senter i Harstad og Lofotsenteret på Leknes. Vi er en stor eiendomsaktør med over 250.000 kvm eiendom.

Coop Nord er det 5. største samvirkelaget i Norge. Med en omsetning på om lag 4 mrd. kroner i 2022 og ca. 1200 ansatte er vi en av de største virksomhetene i Nord-Norge.

Vår strategi

I Coop Nord skal alle ansatte yte kundeservice i verdensklasse. Vi setter kunden først, og strekker oss langt for å imøtekomme kundens behov. Vis at du bryr deg, både om kunden og dine medarbeidere, og tør og by på deg selv. Hos oss har vi kvalitet i alt vi gjør, fra kundeservice til varer og rutiner.

 

Videre er vi opptatt av å til enhver tid ha de beste lederne. Derfor har vi fokus på lederskap og medarbeiderskap i hverdagen. Du som ansatt skal oppleve at du blir sett og hørt, og vi forventer at du bidrar og involverer deg i din arbeidshverdag.

Som samvirkelag eies vi av våre medlemmer, og vår visjon er å skape og dele verdier med medlemmene.
 

I tillegg til å dele ut kjøpeutbytte bruker vi overskuddet vårt på å styrke butikktilbudet i byer og distrikter og å gi midler tilbake til lokalsamfunnene rundt butikkene våre.

Medlemskortet symboliserer vår viktigste egenart

Medlemskupp er den mest populære medlemsfordelen og trekker kunder til butikken.

Medlemmer handler både oftere og mer enn andre kunder. Derfor spør vi alltid om kunden har medlemskort eller -app, og oppfordrer kunder som ikke er medeiere til å bli det.

Vi heier på

 

alle små og store idrettslag, foreninger, klubber, skoleklasser og korps som skaper aktivitet i kommunene hvor vi har butikkene våre.

Et ekstra stort engasjement har vi for idrett og tiltak som stimulerer til økt fysisk aktivitet blant barn og unge, men vi støtter også festivaler, konserter og andre kulturelle begivenheter som medeierne våre har glede av.

 

 

Våre forventninger til deg er at du:
  • Er en positiv og vennlig kollega
  • Er ærlig og lojal
  • Er løsningsorientert
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø og gode kundeopplevelser
Min Coop

Min Coop

Vårt HR System administrerer store deler av ditt ansattforhold med virksomheten gjennom en egen profil. Dette er et område som både du og din leder har tilgang til. Det er derfor viktig at du gjør deg kjent med verktøyet og sikrer at informasjonen som er registrert på deg er riktig. I min Coop vil du også finne lønnslippen din.

Personalhåndboka

Personalhåndboka finner du på intranett under Medarbeider. Den inneholder viktige rutiner du som nyansatt må lese, og signere for at du har lest. I personalhåndboka finner du informasjon om blant annet arbeidsreglement, ferie, fravær, permisjon eller personalgoder.

HMS-rutiner

Du finner våre HMS-rutiner på intranett under Medarbeider.

Det er viktig å orientere seg om rutinene som finnes der, og spesielt viktig at du setter deg inn i rutinen for HMS-avvik.

Instrukser for håndtering av alvorlige hendelser

Last ned og les gjennom heftet med instrukser for brann, personskade, ran, trusler og voldshandling. Heftet skal også finnes i butikken der du jobber.

Heftet med instrukser finnes også på intranett under Organisasjon/Sikkerhet og beredskap.
Velkommen til oss!

Vi er glade for å ha deg her, og håper du gleder deg til de spennende utfordringene som venter deg i butikk.

Lykke til!

Du er ferdig!

Lukk denne siden og
gå tilbake til læringsstien.