Velkommen til Coop

i Norge

Coop i Norge

Som forbrukereid organisasjon skiller Coop seg fra konkurrentene. Det første samvirkelaget ble etablert allerede i 1867, og i dag er Coop en av Norges største og eldste varehandelsaktører innen dagligvare og bygg.

Coop er delingsøkonomi i praksis, og vi deler ut flere hundre millioner kroner i kjøpeutbytte hvert år. I tillegg har både medlemmer og medarbeidere mulighet til å påvirke virksomheten. 

Dette gjenspeiles i vår visjon

"Det skal lønne seg å velge Coop! "

Uansett hva du trenger til hjemmet, finner du det hos Coop. Som medlem får du kjøpeutbytte på det du handler, og andre fordeler som bonuser, skreddersydde kuponger og rabatter hos Coop sine samarbeidspartnere. Når du melder deg inn, får du også ta del i disse fordelene.

I filmen nedenfor får du en enkel introduksjon til organisasjonsstrukturen av Coop i Norge.

Husk å slå på lyd før du starter filmen.

Kunden først

Hos oss kommer kunden først. I over 150 år har våre medeiere delt overskuddet, fått gode produkter til konkurransedyktige priser, og bidratt til bedre medlemsfordeler

Derfor er rammen for strategien vår «Kunden først!»

Bærekraft

Omsorg for mennesker, samfunn og naturen er en viktig del av Coops identitet. Derfor strekker vår visjon seg lengre enn til sluttsummen på kassalappen. Vi vil at det skal forventes mer av oss enn av andre bedrifter, ikke minst når det gjelder bærekraft.

Bærekraft har en naturlig og sentral plass i Coop. Både fordi vi er eid av kunden, men også fordi vi som en stor aktør i hele verdikjeden, har et ansvar som strekker seg fra innkjøp og produksjon, til salget i butikk.

Fem fokusområder for bærekraft i Coop

Vi tar samfunnsansvar på alvor, og har fem fokusområdet i vårt bærekraftarbeid.

  • Coop skal ha et minst mulig miljø- og klimafotavtrykk
  • Vi skal ha bærekraftige produkter og leverandørkjeder
  • Vi skal gjøre det enklere å leve sunt
  • Vi skal være en samarbeidspartner i lokalsamfunnet
  • Vi skal ha bevisste forbrukere
«Kundenes tillit er vår viktigste kapital»

Dette gjenspeiles også i verdiene våre

Våre verdier

Ærlighet: Kundene skal kunne stole på Coop, ha tiltro til våre produkter og alt vi gjør. 

Omtanke: Vi viser omtanke for mennesker, dyr og miljø, og arbeider for en bærekraftig samfunnsutvikling.

Tiltro til egenart: Gjennom økonomisk effektiv og profesjonell drift søker vi å maksimere nytten for medlemmer og forbrukere.

Nytenking: For at vi skal kunne være her de neste 150 årene også, må vi hele tiden tenke nytt. Vi skal dra nytte av ny kunnskap og teknologi, og påvirke utvikling i samsvar med forbrukernes interesser.

Innflytelse: Både du, dine kollegaer og våre medlemmer påvirker virksomheten. Derfor lønner det seg å velge Coop.

Våre kundeløfter

Gjennom Kunden først setter vi fokus på den viktigste personen i vår virksomhet. Gode kundeopplevelser skaper vi når vi leverer på Kundeløftene. 

Vi skal forstå kundene og deres ønsker. Kundeløftene hjelpe deg å prioritere riktig og bidra til at vi sammen skaper vekst. Målet er at kunden skal kunne si seg enig i alle våre kundeløfter. Les mer om hvilke fem løfter det er.

Kundeløfte 1: Jeg finner og får de produktene jeg forventer

Riktige produkter og riktig vareplassering er nøkkelen til fornøyde og lojale kunder. Vi skal aldri være utsolgt for viktige varer og kundene skal alltid finne kampanjeprodukter.

Kundeløfte 2: Jeg får topp kvalitet på det jeg ønsker å handle

Fokus på kvalitet i alle ledd bidrar til topp kvalitet på handleopplevelsen og produktene vi tilbyr.
Resultatet blir lojale og lønnsomme kunder.

Kundeløfte 3: Prisene og tilbudene er gode på produktene jeg kjøper

Selv om våre kjedeprofiler er ulike, forventer kundene gode priser. Når vi annonserer tilbud skal de være konkurransedyktige, attraktive og legge grunnlag for lojalitet og vekst.

Kundeløfte 4: De ansatte er fantastiske og gir meg lyst til å komme tilbake

Godt humør er smittsomt. Medarbeidere som er godt motivert hjelper hverandre gjennom hele verdikjeden og gjør positiv kundebehandling og service til en naturlig ting.
Og god service er som kjent en sikker vei til lojalitet – og suksess.

Kundeløfte 5: Jeg blir belønnet ekstra som medlem hver gang jeg handler

Medlemsprogrammet hos Coop skal være Norges beste. Det skal gi kundene opplevelsen av å være verdsatt fordi vi gir så mye tilbake. Nøkkelord er kjøpeutbytte, relevante medlemstilbud og medlemsfordeler.

Vi gjør mer enn å dele - vi støtter lokalsamfunnet 

I mange år har Coop vært en proaktiv støttespiller lokalt. Vi skal støtte lokale butikker, lokale produsenter, lokale mattradisjoner og lokale aktiviteter. Gjennom vår sponsoravdeling og samarbeidspartnere jobber vi aktivt for å gi tilbake til sammfunnet. 

Den viktigste jobben er likevel den DU gjør. Som en fantastisk medarbeider som setter kunden først i hvert eneste kundemøte.

Velkommen til Coop i Norge!

Du er ferdig!

Lukk denne siden og gå tilbake til læringsstien.