Vet du at kategorien drikke

er en gullgruve?

 

Vi snakker ofte om at vi må tjene mer penger...

men noen ganger glemmer vi hvor lett det er...

Hvis vi...

gjør de rette tingene!

Brus og drikkevarer

TJENER SEKS GANGER MER ENN ANDRE VAREGRUPPER!

Skap en gullgruve av en drikkeavdeling med små grep

Dra inn 6 ganger mer i fortjeneste

Enkelt

I gjennomsnitt drar norske dagligvarebutikker inn rundt 60 000 kroner per kvadratmeter gulv, fordelt på alle varegrupper.

Mens bruskjølerne alene drar inn hele 180 000 kr per kvadratmeter.

Og i tillegg, sitter vi igjen med ca. det dobbelte i faktisk fortjeneste, pr. kvadratmeter brus, enn gjennomsnittet for andre varegrupper. Det vil si:

Vi tjener 6 ganger mer på områdene med bruskjøler, enn gjennomsnittet per kvadratmeter ellers i butikken.

Her er gulltipsene som lar deg booste salget

og ta Extra til topps med smart fokus på drikkevarer:

Sørg for fulle kjølere med kundenes favoritter

  • Vi rasker med oss kald drikke på impuls hele tiden.
  • Faktisk er det kun sjokolade som slår brus når det kommer til impulskjøp 😉
  • Pepsi Max, Coca Cola, Monster og Red Bull, står for 80% av brussalget i Extra. Øk inntjeningen ved å prioritere disse.

Bygg fristende brustorg med 4 lag i høyden

  • Jepp, 4 lag er det som gir fart på salget og drar kunder inn i avdelingen.
  • Gå ned til 3 eller opp til 5 lag, og salget synker med ca. 15%.

 

…Og 15% har mye å si når brusen drar inn ca. 180 000 kr per kvadrat meter

Og nettopp derfor er det Extra smart å ...

følge med på værendringer, arrangementer som for eksempel festivaler, og sesong nyheter.
Så du kan matche kundens ønsker med fristende kald drikke de bare

MÅ.HA. NÅ! 

Slik skaper du som butikkmedarbeider

elleville salgstall for din butikk